План роботи Головного спеціаліста з питань запобігання та виявлення корупції Державного підприємства «Укркомунобслуговування» на 2022 рік.
Для профілактики та попередження причин і умов, які сприяють проявам корупційних діянь та пов’язаним з ними правопорушенням, додержання вимог антикорупційного законодавства України, у 2022 році необхідно провести наступні антикорупційні заходи:
№ п/п | Зміст (назва) заходу | Термін виконання | Відповідальні виконавці, співвиконавці | Очікуваний результат (за необхідності) | Спосіб контролю, відмітка про виконання |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
І. Організаційні заходи, у тому числі з оцінки корупційних ризиків | |||||
1.1. | Участь у навчальних заходах (професійні (сертифікатні) та короткострокові програми, онлайн курси, семінари, тренінги тощо) з підвищення кваліфікації з питань запобігання корупції та забезпечення доброчесності | постійно | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Посилення професійної компетентності працівників у напрямку здійснення антикорупційного інформування на підприємстві | |
1.2 | Моніторинг негативних повідомлень в ЗМІ та інтернет-просторі про корупцію в ДП «Укркомунобслуговування» | постійно | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Посилення контроль в частині виявлення корупційного правопорушення чи правопорушення пов’язаного з корупцією | |
1.3 | Забезпечення взаємодії і координації між структурними підрозділами підприємства щодо підготовки, реалізації та контролю за здійсненням антикорупційних заходів | постійно | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Забезпечення ефективного контролю за здійсненням антикорупційних заходів | |
ІІ. Проведення роз’яснювальної та консультативної роботи щодо запобігання та протидії корупції | |||||
2.1 | Проводити, у письмовій формі, попередження осіб, які претендують на зайняття посад, що відносяться до суб’єктів корупційних правопорушень, про дотримання вимог антикорупційного законодавства, необхідність подання електронних декларацій (кандидата на посаду, щорічну) яке долучати до особових справ. | постійно | Відділ кадрів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Забезпечення дотримання антикорупційного законодавства та вчасне подання працівниками електронних декларацій | |
2.2 | Надання самостійним структурним підрозділам державного підприємства, а також окремим працівникам роз’яснення щодо застосування антикорупційного законодавства. | постійно | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Посилення професійної компетентності працівників у напрямку дотримання антикорупційного законодавства | |
2.3 | Забезпечення попередження осіб, які припиняють діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, про зобов’язання подавати в установленому законом порядку декларацію перед звільненням та наступного року, після припинення діяльності | постійно | Відділ кадрів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Виконання та дотримання вимог ЗУ «Про запобігання корупції» | |
2.4 | Проведення навчальних заходів для працівників підприємства з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства | по мірі необхідності | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Посилення професійної компетентності працівників | |
2.5 | Проведення індивідуальної бесіди з новопризначеними посадовими особами державного підприємства щодо ознайомлення з антикорупційним законодавством | постійно | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Посилення професійної компетентності працівників | |
2.6 | Для забезпечення подачі електронних декларацій про майновий та фінансовий стан за 2021 р. посадовими особами підприємства, які відповідно до Закону, відносяться до суб’єктів декларування, надати необхідну методичну та консультаційну допомогу. | постійно | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Виконання та дотримання вимог ЗУ «Про запобігання корупції» | |
2.7 | Проводити серед посадовців підприємства роз’яснювальну роботу щодо вжиття заходів та недопущенню будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів, а також обов’язковості повідомлення про наявність конфлікту інтересів, алгоритму правильних дій щодо недопущення та усунення конфлікту інтересів, шляхів його врегулювання, як це передбачено законодавством України. | постійно | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Виконання та дотримання вимог ЗУ «Про запобігання корупції» | |
ІІІ. Превентивні заходи та контроль за дотриманням антикорупційного законодавства | |||||
3.1 | Прийняти заходи щодо організаційного забезпечення подачі в НАЗК суб’єктами декларування, з числа посадових осіб ДП «Укркомунобслуговування», декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік. | До 01.04.2022 | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Виконання та дотримання вимог ЗУ «Про запобігання корупції | |
3.2 | Провести перевірку фактів своєчасності подачі посадовими особами ДП «Укркомунобслуговування» декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік. | До 12.04.2022 | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупці | Виконання та дотримання вимог ЗУ «Про запобігання корупції» | |
3.3 | Забезпечити своєчасний та об’єктивний розгляд звернень (в тому числі анонімних) працівників ДП «Укркомунобслуговування» щодо фактів порушень антикорупційного законодавства. | Негайно, у разі надходження | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | ||
3.4 | Проведення службових розслідувань (перевірок) з метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційного правопорушення або невиконання вимог антикорупційного законодавства. | постійно | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | ||
3.5 | Забезпечення ведення реєстрів: - працівників підприємства, притягнутих до відповідальності за порушення вимог антикорупційного законодавства, вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією; - проведених антикорупційних перевірок; - проведених службових розслідувань та перевірок; - повідомлень про конфлікт інтересів та про порушення вимог антикорупційного законодавства, вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією. | постійно | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | ||
3.6 | Проведення перевірок видаткових і прибуткових договорів, наказів з основної та господарської діяльності, проекти яких були підготовлені працівниками структурних підрозділів підприємства щодо їх відповідності вимогам антикорупційного законодавства України | постійно | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | ||
IV. Взаємодія з іншими органами державної влади з питань запобігання корупції | |||||
4.1 | Вивчати позитивний досвід роботи інших державних підприємств України та об’єктів Міністерства розвитку громад та територій України з питань запобігання і виявлення корупційних правопорушень та вживати заходів щодо впровадження цього досвіду в діяльність ДП «Укркомунобслуговування». | постійно | Сектор з питань запобігання та виявлення корупції Міністерства розвитку громад та територій України, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції ДП «Укркомунобслуговування» | ||
4.2 | Забезпечення взаємодії із правоохоронними органами на стадіях призупинення та виявлення корупційних правопорушень з боку посадових осіб підприємства до прийняття відповідного процесуального рішення контролюючими органами | постійно | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | ||
4.3 | У разі необхідності негайно повідомляти керівництво ДП «Укркомунобслуговування», а також спеціально уповноважені суб’єкти у сфері протидії корупції про факти, що можуть свідчити про вчинення корупційних правопорушень посадовими особами та працівниками підприємства. | негайно, у разі виявлення фактів | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | ||
V. Планування та узагальнення результатів роботи щодо запобігання корупції | |||||
5.1 | Узагальнювати результати вжитих заходів щодо запобігання та виявлення корупційних правопорушень в ДП «Укркомунобслуговування». Результати доповідати на розгляд керівництва підприємства. Інформувати НАЗК та Сектор з питань запобігання та виявлення корупції Міністерства розвитку громад та територій України | кожного півроку 10 числа наступного місяця | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | ||
5.2 | У випадку потреби, з урахуванням змін та доповнень до антикорупційного законодавства України, доручень, розпоряджень, планів роботи ДП «СК «Ольвія», вносити до плану заходів щодо запобігання і протидії корупції на 2020 рік відповідні корегування та доповнення. | У разі потреби | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції |
Звіт про виконання плану роботи Головного спеціаліста з питань запобігання та виявлення корупції Державного підприємства «Укркомунобслуговування» на ІІ півріччя 2021 року.
№ п/п | Зміст (назва) заходу | Термін виконання | Відповідальні виконавці, співвиконавці | Очікуваний результат (за необхідності) | Спосіб контролю, відмітка про виконання |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
І. Організаційні заходи, у тому числі з оцінки корупційних ризиків | |||||
1.1 | Вжиття організаційних заходів по створенню Комісії з оцінки корупційних ризиків (далі – Комісія) | 01.08.2021 | Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Ідентифікація корупційних ризиків державного підприємства «Укркомунобслуговування», визначення його вразливі до ризиків сфери діяльності, окремі функції та завдання, конкретні напрями діяльності структурних підрозділів під час виконання ними функцій та завдань. | Наказом підприємства від 01.07.2021 р. № 33-од створено Комісію з оцінки корупційних ризиків та моніторингу виконання та дотримання антикорупційного законодавства, затверджено її персональний склад та Положення |
1.2 | Проведення оцінки корупційних ризиків. Під час оцінювання корупційних ризиків приділити особливу увагу чиннику усунення конфлікту інтересів та управлінської дискреції при визначенні премій персоналу | 01.09.2021 | Комісія, керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Забезпечення зниження ймовірності виникнення корупційних ризиків | Затверджено протокольним рішенням Комісії опис та оцінка корупційних ризиків ДП «Укркомунобслуговування», протокол № 1 від 19.08.2021 |
1.3 | Організація роботи Комісії щодо моніторингу дотримання антикорупційного законодавства трудовим колективом підприємства, проведення обговорення змін до антикорупційного законодавства у трудовому колективі підприємства | постійно | Комісія, керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Наказом підприємства від 01.07.2021 р. № 33-од затверджено Положення про Комісію з оцінки корупційних ризиків та моніторингу виконання та дотримання антикорупційного законодавства, яким передбачено порядок роботи Комісії | |
1.4 | Участь у навчальних заходах (професійні (сертифікатні) та короткострокові програми, онлайн курси, семінари, тренінги тощо) з підвищення кваліфікації з питань запобігання корупції та забезпечення доброчесності | постійно | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Посилення професійної компетентності працівників у напрямку здійснення антикорупційного інформування на підприємстві | |
1.5 | Моніторинг негативних повідомлень в ЗМІ та інтернет-просторі про корупцію в ДП «Укркомунобслуговування» | постійно | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Протягом ІІ півріччя 2021 року негативних повідомлень в ЗМІ та інтернет-просторі про корупцію в ДП «Укркомунобслуговування» | |
1.6 | Забезпечення взаємодії і координації між структурними підрозділами підприємства щодо підготовки, реалізації та контролю за здійсненням антикорупційних заходів. | постійно | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | ІІ. Проведення роз’яснювальної та консультативної роботи щодо запобігання та протидії корупції | |
2.1 | Проводити, у письмовій формі, попередження осіб, які претендують на зайняття посад, що відносяться до суб’єктів корупційних правопорушень, про дотримання вимог антикорупційного законодавства, необхідність подання електронних декларацій (кандидата на посаду, щорічну) яке долучати до особових справ. | постійно | Відділ кадрів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Забезпечення дотримання антикорупційного законодавства та вчасне подання працівниками електронних декларацій | Розроблено пам’ятку щодо дотримання вимог антикорупційного законодавства, подання е-декларацій, яка надається під підпис особам які претендують на зайняття посад |
2.2 | Надання самостійним структурним підрозділам державного підприємства, а також окремим працівникам роз’яснення щодо застосування антикорупційного законодавства. | постійно | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | ||
2.3 | Забезпечення попередження осіб, які припиняють діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, про зобов’язання подавати в установленому законом порядку декларацію перед звільненням та наступного року, після припинення діяльності | постійно | Відділ кадрів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Розроблено пам’ятку щодо дотримання вимог антикорупційного законодавства, подання е-декларацій, яка надається під підпис особам які претендують на зайняття посад | |
2.4 | Проведення навчальних заходів для працівників підприємства з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства | по мірі необхідності | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Постійно забезпечується роз’яснювальна робота | |
2.5 | Проведення індивідуальної бесіди з новопризначеними посадовими особами державного підприємства щодо ознайомлення з антикорупційним законодавством | постійно | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Розроблено пам’ятку (повідомлення) для осіб які припиняють діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, про зобов’язання подавати в установленому законом порядку декларацію перед звільненням та наступного року, після припинення діяльності, яка вручається особі, що звільняється під розписку | |
2.6 | Для забезпечення подачі електронних декларацій про майновий та фінансовий стан за 2021 р. посадовими особами підприємства, які відповідно до Закону, відносяться до суб’єктів декларування, надати необхідну методичну та консультаційну допомогу. | постійно | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Забезпечується консультація та допомога при заповненні е-декларацій посадовими особами підприємства, які відповідно до Закону, відносяться до суб’єктів декларування | |
2.7 | Проводити серед посадовців підприємства роз’яснювальну роботу щодо вжиття заходів та недопущенню будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів, а також обов’язковості повідомлення про наявність конфлікту інтересів, алгоритму правильних дій щодо недопущення та усунення конфлікту інтересів, шляхів його врегулювання, як це передбачено законодавством України. | постійно | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | 19.08.2021 року під час засідання Комісії керівному складу доведено до відома про недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів, а також обов’язковості повідомлення про наявність конфлікту інтересів | ІІІ. Превентивні заходи та контроль за дотриманням антикорупційного законодавства |
3.1 | З метою надання достовірної інформації у деклараціях посадових осіб підприємства, які відносяться до суб’єктів декларування, забезпечити їх довідками про доходи за вимогою. | До 20.01.2022 | Головний бухгалтер, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Повідомлено головного бухгалтера та бухгалтера по нарахуванню заробітної плати про необхідність, у разі звернення працівників, надати їм довідки про доходи для достовірного заповнення е-декларації | |
3.2 | Прийняти заходи щодо організаційного забезпечення подачі в НАЗК суб’єктами декларування, з числа посадових осіб ДП «Укркомунобслуговування», декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік. | До 01.04.2022 | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Письмово повідомлено кожного суб’єкта декларування про строки подання е-декларацій | |
3.3 | Провести перевірку фактів своєчасності подачі посадовими особами ДП «Укркомунобслуговування» декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік. | До 12.04.2022 | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | ||
3.4 | Забезпечити своєчасний та об’єктивний розгляд звернень (в тому числі анонімних) працівників ДП «Укркомунобслуговування» щодо фактів порушень антикорупційного законодавства. | Негайно, у разі надходження | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | ||
3.5 | Проведення службових розслідувань (перевірок) з метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційного правопорушення або невиконання вимог антикорупційного законодавства. | постійно | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | ||
3.6 | Забезпечення ведення реєстрів: - працівників підприємства, притягнутих до відповідальності за порушення вимог антикорупційного законодавства, вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією; - проведених антикорупційних перевірок; - проведених службових розслідувань та перевірок; - повідомлень про конфлікт інтересів та про порушення вимог антикорупційного законодавства, вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією. | постійно | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | ||
3.7 | Проведення перевірок видаткових і прибуткових договорів, наказів з основної та господарської діяльності, проекти яких були підготовлені працівниками структурних підрозділів підприємства щодо їх відповідності вимогам антикорупційного законодавства України | постійно | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Проводиться перевірка договорів та наказів підприємства юридичним відділом та головним спеціалістом з питань запобігання та виявлення корупції | IV. Взаємодія з іншими органами державної влади з питань запобігання корупції |
4.1 | Вивчати позитивний досвід роботи інших державних підприємств України та об’єктів Міністерства розвитку громад та територій України з питань запобігання і виявлення корупційних правопорушень та вживати заходів щодо впровадження цього досвіду в діяльність ДП «Укркомунобслуговування». | постійно | Сектор з питань запобігання та виявлення корупції Міністерства розвитку громад та територій України, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції ДП «Укркомунобслуговування» | ||
4.2 | Забезпечення взаємодії із правоохоронними органами на стадіях призупинення та виявлення корупційних правопорушень з боку посадових осіб підприємства до прийняття відповідного процесуального рішення контролюючими органами | постійно | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | ||
4.3 | У разі необхідності негайно повідомляти керівництво ДП «Укркомунобслуговування», а також спеціально уповноважені суб’єкти у сфері протидії корупції про факти, що можуть свідчити про вчинення корупційних правопорушень посадовими особами та працівниками підприємства. | негайно, у разі виявлення фактів | керівники структурних підрозділів, відділів, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | V. Планування та узагальнення результатів роботи щодо запобігання корупції | |
5.1 | Підготувати, провести обговорення з керівниками структурних підрозділів та надати на затвердження директору ДП «Укркомунобслуговування» проект плану заходів підприємства щодо запобігання і протидії корупції на 2022 рік. | До 30.12.2021 | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | Підготовлено план роботи головного спеціаліста з питань запобігання та виявлення корупції на державному підприємстві на 2022 рік | |
5.2 | Узагальнювати результати вжитих заходів щодо запобігання та виявлення корупційних правопорушень в ДП «Укркомунобслуговування». Результати доповідати на розгляд керівництва підприємства. Інформувати НАЗК та Сектор з питань запобігання та виявлення корупції Міністерства розвитку громад та територій України | кожного півроку 10 числа наступного місяця | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції | ||
5.3 | У випадку потреби, з урахуванням змін та доповнень до антикорупційного законодавства України, доручень, розпоряджень, планів роботи ДП «СК «Ольвія», вносити до плану заходів щодо запобігання і протидії корупції на 2020 рік відповідні корегування та доповнення. | У разі потреби | головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції |
Оцінка корупційних ризиків та заходи щодо їх усунення на державному підприємстві «УКРКОМУНОБСЛУГОВУВАННЯ» на 2022 рік
№ п/п | Ідентифікований корупційний ризик | Пріоритетність корупційного ризику (низька/середня/ висока) | Пріоритетність корупційного ризику (низька/середня/ висока) | Особи відповідальні за виконання заходу | Строк виконання заходу щодо усунення корупційного ризику | Необхідні для впровадження заходу ресурси | Очікуваний результат |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Неналежне забезпечення конфіденційності викривачів | низька | Розробка та затвердження порядку, що передбачатиме процедуру роботи з повідомленнями викривачів | Головний спеціаліст з питань виявлення та запобігання корупції | Жовтень 2021 року | Не потребує виділення додаткових ресурсів | Затверджено Порядок організації роботи з повідомленнями про корупцію наказом від 28.08.2021 № |
2. | Не доброчесність посадових осіб під час здійснення прийому, розгляду, реєстрації, контролю вхідних та вихідних документів, в тому числі документів, що містять конфіденційну (службову) інформацію | середня | Проведення семінарів із доведенням типових ситуацій порушення антикорупційного законодавства під час здійснення прийому, розгляду, реєстрації, контролю вхідних та вихідних документів, в тому числі документів, що містять конфіденційну (службову) інформацію. Попередження працівників під розпис про персональну відповідальність за порушення законодавства | Керівники відділів/структурних підрозділів, головний спеціаліст з питань виявлення та запобігання корупції | постійно | Не потребує виділення додаткових ресурсів | |
3. | Незнання законодавства за напрямом роботи структурного підрозділу/відділу | середня | Проведення роз’яснювальної роботи, системний аналіз законодавства, направлення працівників на підвищення кваліфікації | Керівники відділів/структурних підрозділів | Протягом 2021 року та у разі внесення змін до законодавства | Не потребує виділення додаткових ресурсів | |
4. | Можливість зниження рівня відповідальності особи у зв’язку з наступним звільненням з посади | низька | Здійснення посиленого контролю з боку безпосереднього керівника за діяльністю працівників, які мають намір звільнитися шляхом складання відповідного акту | Керівники відділів/структурних підрозділів | постійно | Не потребує виділення додаткових ресурсів | |
5. | Ймовірність впливу зацікавлених осіб на представників Державного підприємства «Укркомунобслуговування» в судах, інших органах, установах і організаціях шляхом обіцянки, пропозиції чи надання неправомірної вигоди, з метою неналежного представництва інтересів підприємства | середня | Скасування довіреностей особам, які звільнилися (припинили провадження). Постійний моніторинг прийнятих судових рішень | Начальник юридичного відділу | постійно | Не потребує виділення додаткових ресурсів | |
6. | Не доброчесність посадових осіб під час надання згоди на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого майна | низька | Проведення роз’яснювальної роботи з питань антикорупційного законодавства та посилення контролю з боку керівництва державного підприємства. Проведення службових перевірок щодо фактів порушення антикорупційного законодавства (у разі наявності) | Директор державного підприємства, начальник відділу експлуатації будівлі | Протягом року (у разі надходження звернення) | Не потребує виділення додаткових ресурсів | |
7. | Не доброчесність посадових осіб під час здійснення контрольних функцій за виконанням договорів оренди та використання переданого в оренду державного майна | низька | Проведення роз’яснювальної роботи з питань антикорупційного законодавства та посилення контролю з боку керівництва структурного підрозділу та підприємства. Проведення службових перевірок щодо фактів порушення антикорупційного законодавства (у разі наявності) | Директор державного підприємства, начальник відділу експлуатації будівлі, бухгалтерія, начальник юридичного відділу | постійно | Не потребує виділення додаткових ресурсів | |
8. | Наявність корупційних чинників у організаційно-розпорядчих документах Державного підприємства «Укркомунобслуговування» | низька | Систематичне проведення роботи з перегляду, візування та погодження розпорядчих документів | Головний бухгалтер, Керівники відділів/структурних підрозділів, Начальник юридичного відділу, головний спеціаліст з питань виявлення та запобігання корупції | постійно | Не потребує виділення додаткових ресурсів | |
9. | Викривлення даних фінансової та іншої звітності, їх невідповідність обліковим даним бухгалтерського обліку | середня | - Забезпечити достовірність фінансової та іншої звітності шляхом організації дієвого внутрішнього контролю на підприємстві (розробки порядку контролю за правильністю складання первинних документів, аналітичних відомостей, оборотно-сальдових відомостей, звітів відповідно до законодавства, із зазначенням періодичності такого контролю, форм контролю, відповідальних осіб, строків тощо); - Забезпечити складання первинних документів на підприємстві щодо отриманих фінансових даних, майн, тощо у вигляді бухгалтерських довідок, контроль їх достовірності | Директор державного підприємства, Головний бухгалтер | постійно | Не потребує виділення додаткових ресурсів | |
10. | Виникнення конфлікту інтересів в ДП «Укркомунобслуговування», в т. ч. ресторані та готелі «Предслава» | низька | Проведення інструктажів при прийнятті на роботу, своєчасне повідомлення про виникнення конфлікту інтересів | Відділ кадрів, структурні підрозділи/ відділи | постійно | Не потребує виділення додаткових ресурсів | |
11. | Зловживання повноваженнями працівниками готелю «Предслава» під час заселення/здачі номерів | середня | Проведення роз’яснювальної роботи та посилення контролю з боку керівництва державного підприємства. Проведення службових перевірок щодо фактів порушення антикорупційного законодавства (у разі наявності) | Начальник відділу розвитку готелю, Адміністратор готелю | постійно | Не потребує виділення додаткових ресурсів | |
12. | Зловживання повноваженнями/ неналежне виконання обов’язків/ перевищення повноважень працівниками ресторану «Предслава» | середня | Проведення роз’яснювальної роботи та посилення контролю з боку керівництва державного підприємства. Проведення службових перевірок щодо фактів порушення антикорупційного законодавства (у разі наявності) | Начальник відділу розвитку ресторану, Адміністратор ресторану | постійно | Не потребує виділення додаткових ресурсів |
Опис ймовірних корупційних ризиків на державному підприємстві «УКРКОМУНОБСЛУГОВУВАННЯ» 2022 рік
№ п/п | Ідентифікований корупційний ризик | Опис ідентифікованого корупційного ризику | Чинники корупційного ризику | Можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією |
---|---|---|---|---|
1. | Забезпечення конфіденційності викривачів | Відсутність належного захисту інформації про осіб, які повідомляють про корупцію (викривачі), може привести до використання службовими особами цієї інформації у своїх інтересах, передачі інформації третім особам, які в свою чергу можуть чинити тиск на викривача (погрози, звільнення тощо). | Використання для повідомлень про корупцію загальних правил роботи із зверненням, листом, повідомленням тощо. | Можливі фінансові втрати, але не значні. Вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією, передбачає адміністративну відповідальність, втрата репутації серед сторін безпосередніх контактів. |
2. | Не доброчесність посадових осіб під час здійснення прийому, розгляду, реєстрації, контролю вхідних та вихідних документів, в тому числі документів, що містять конфіденційну (службову) інформацію | Неналежне виконання посадових обов’язків. Незнання вимог та обмежень антикорупційного законодавства. | Приватний інтерес у посадових осіб. Неповідомлення працівників про персональну відповідальність. | Можливі значні фінансові втрати, судові процеси проти ДП «Укркомунобслуговування», його посадових осіб. Вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією, передбачає кримінальну відповідальність. Втрата репутації серед широких верств населення. |
3. | Незнання законодавства за напрямом роботи структурного підрозділу/відділу | Не поінформованість працівників про нормативні акти, якими керується структурний підрозділ/відділ при виконанні покладених на ньому функцій може спонукати працівників структурного підрозділу/відділу до вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення | Не проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи | Вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією, передбачає адміністративну відповідальність |
4. | Можливість зниження рівня відповідальності особи у зв’язку з наступним звільненням з посади | Особа яка звільняється може: втратити відчуття відповідальності за виконувану роботу; допускати формальне відношення до посадових обов’язків; використовувати майно, надане їй для забезпечення виконання посадових обов’язків, на власний розсуд та власні потреби; використовувати надану у зв’язку з виконанням обов’язків інформацію на за призначенням | Відсутність подальшої мотивації для належного виконання службових обов’язків за посадою з якої особа підлягає звільненню | Виникнення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією, передбачає дисциплінарну відповідальність. Втрата репутації серед працівників підприємства |
5. | Ймовірність впливу зацікавлених осіб на представників Державного підприємства «Укркомунобслуговування» в судах, інших органах, установах і організаціях шляхом обіцянки, пропозиції чи надання неправомірної вигоди, з метою неналежного представництва інтересів підприємства | Не доброчесна поведінка та приватний інтерес, вигода працівника Державного підприємства «Укркомунобслуговування». Неналежне виконання посадових інструкцій | Відсутність належного контролю за здійсненням посадовими особами державного підприємства представництва інтересів у судах України, інших органах, установах і організаціях | Нанесення шкоди, у тому числі матеріальної, шляхом прийняття судових рішень, які суперечать інтересів державного підприємства. Втрата репутації серед сторін безпосередніх контактів. |
6. | Не доброчесність посадових осіб під час надання згоди на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого майна | Корупційний ризик може виникнути під час опрацювання поданого орендарем пакету документів та підготовці згоди на здійснення невід’ємних поліпшень без належного пакета документів та дотримання процедури. | Приватний інтерес посадових осіб. Не повідомлення працівників про відповідальність за недотримання законодавства. Відсутність достатнього контролю з боку керівництва. | Не очікується фінансових втрат. Вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією, передбачає дисциплінарну відповідальність. Втрата репутації серед широких верств населення. |
7. | Не доброчесність посадових осіб під час здійснення контрольних функцій за виконанням договорів оренди та використання переданого в оренду державного майна | Використання державного майна у супереч умов, визначених договором оренди, можливість отримання незаконної вигоди тими за отримання позитивних висновків за результатами контрольних заходів щодо об’єкту оренди. | Приватний інтерес посадових осіб. Не повідомлення працівників про відповідальність за недотримання законодавства. Відсутність достатнього контролю з боку керівництва підприємства | Наявні незначні фінансові втрати. Вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією, передбачає адміністративну відповідальність. |
8. | Наявність корупційних чинників у організаційно-розпорядчих документах Державного підприємства «Укркомунобслуговування» | Недотримання вимог Закону України «Про запобігання корупції» під час підготовки проектів організаційно-розпорядчих документах може потягнути за собою порушення норм вищезазначеного закону, порушити законні права та інтереси працівників, спричинити шкоду репутації Державного підприємства «Укркомунобслуговування» | Порушення процедури погодження внутрішніх документів Державного підприємства «Укркомунобслуговування» з юридичним відділом, головним спеціалістом з питань запобігання корупції | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації серед працівників підприємства. Втрата репутації серед широких верств населення. |
9. | Викривлення даних фінансової та іншої звітності, їх невідповідність обліковим даним бухгалтерського обліку | Недотримання вимог нормативно-правових актів при відображенні даних в бухгалтерському обліку, та складанні звітності | Невідповідність даних звітності реальному фінансовому стану | Викривлення даних фінансової та іншої звітності підприємства |
10. | Виникнення конфлікту інтересів в ДП «Укркомунобслуговування», в т. ч. ресторані та готелі «Предслава» | Реальний чи потенційний конфлікт інтересів що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень. Особи відносно яких виникає конфлікт інтересів: близькі особи - члени сім’ї суб’єкта, зазначеного у частині першій статті 3 цього Закону, а також чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний та двоюрідний брати, рідна та двоюрідна сестри, рідний брат та сестра дружини (чоловіка), племінник, племінниця, рідний дядько, рідна тітка, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, батько та мати дружини (чоловіка) сина (дочки), усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням зазначеного суб’єкта | Приватний інтерес (будь-який майновий чи немайновий), службові/представницькі повноваження (безпосередні та загальнослужбові), та суперечність між ними. | Наявність конфлікту інтересів істотно підвищує ризик вчинення корупційних діянь та є по суті їх передумовою. |
11. | Зовнішній ризик Відсутність закріплення на законодавчому рівні чіткого визначення терміну «посадова особа юридичної особи публічного права» | Відсутність закріплення на законодавчому рівні чіткого визначення терміну «посадова особа юридичної особи публічного права» може призвести до різного його трактування державними органами, юридичними особами публічного права та спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції та дозволить їм на власний розсуд визначати критерії віднесення осіб до кола посадових, що в свою чергу може призвести як до неоднакового застосування норм антикорупційного законодавства так і до їх зловживань при виконанні ними своїх повноважень. | Відсутність закріплення на законодавчому рівні терміну «посадова особа юридичної особи публічного права» | Притягнення посадових осіб до відповідальності, фінансові втрати не очікуються |
12. | Зловживання повноваженнями працівниками готелю «Предслава» під час заселення/здачі номерів | Зловживання повноваженнями/ неналежне виконання обов’язків/ перевищення повноважень може призвести до матеріальних збитків, зниження дохідності готелю та неможливості в подальшому його функціонування; | Приватний інтерес посадових осіб. Не повідомлення працівників про відповідальність за недотримання законодавства. Відсутність достатнього контролю з боку керівництва підприємства | Наявні фінансові втрати. Вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією, передбачає адміністративну відповідальність. |
13. | Зловживання повноваженнями/ неналежне виконання обов’язків/ перевищення повноважень працівниками ресторану «Предслава» | Зловживання повноваженнями/ неналежне виконання обов’язків/ перевищення повноважень може призвести до матеріальних збитків, зниження дохідності ресторану та неможливості в подальшому його функціонування | Приватний інтерес посадових осіб. Не повідомлення працівників про відповідальність за недотримання законодавства. Відсутність достатнього контролю з боку керівництва підприємства | Наявні фінансові втрати. Вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією, передбачає дисциплінарну, адміністративну відповідальність. |
ЗВІТ за результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності Державного підприємства «Укркомунобслуговування» 2022 року
Відповідно до наказу ДП «Укркомунобслуговування» від 04.02.2022 року № 05-од оновлено склад Комісії з оцінки корупційних ризиків та моніторингу виконання та дотримання антикорупційного законодавства на Державному підприємстві «Укркомунобслуговування».
Робота Комісії здійснювалась відповідно до затвердженого наказом від 01 липня 2021 року № 33-од Положення та робочого плану, затвердженого протоколом засідання Комісії № 2 від 10.02.2022.
Відповідно до вимог ЗУ «Про запобігання корупції» та Методології оцінювання корупційних ризиків, затвердженої рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 02 грудня 2016 року № 126:
корупційний ризик - ймовірність того, що відбудеться подія корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією, яка негативно вплине на досягнення органом влади визначених цілей та завдань;
об’єкт оцінки корупційних ризиків - функції та завдання органу влади, його посадових осіб, визначені законодавчими актами, та способи їх реалізації;
оцінка корупційних ризиків - процес визначення, аналізу та безпосередньої оцінки корупційного ризику;
ідентифікація корупційних ризиків - визначення чинників корупційного ризику у діяльності/бездіяльності посадових осіб органу влади, що можуть сприяти скоєнню ними корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією;
чинники корупційного ризику - умови та причини, що заохочують (стимулюють), викликають або дозволяють скоєння посадовою особою при виконанні нею функцій держави або місцевого самоврядування діянь, які можуть призвести до вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією.
Для визначення чиннків та загроз корупційних ризиків в діяльності Державного підприємства «Укркомунобслуговування» використано моделювання шляхом здійснення аналізу нормативно-правових актів та організаційно-розпорядчих документів, які регламентуют відповідні функції та процеси підприємства.
Метою виявлення, ідентифікації та оцінки корупційних ризиків є: результати оцінки, опис ідентифікованих корупційних ризиків у діяльності підприємства, чинники корупційних ризиків та можоиві наслідки корупційного правопорушення чи порушення, повязаного з корупцією та пропозиції щодо заходів їх усунення (зменшення) рівня виявлених корупційних ризиків та заходи щодо їх усунення із зазначенням строків , необхідних ресурсів та відповідальних за виконання заходів.
Комісією, відповідно до вимог Методології оцінювання корупційних ризиків, затвердженої рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 02 грудня 2016 року № 126, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2016 року за № 1718/29848, ідентифіковано 13 корупційних ризиків у діяльності Державного підприємства «Укркомунобслуговування», здійснено їх формальне визначення та проведено оцінку виявлених корупційних ризиків.
За результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності Державного підприємства «Укркомунобслуговування» підготовлено опис ідентифікованих корупційних ризиків, чинники корупційних ризиків та можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення пов’язаного з корупцією, а також пропозиції щодо заходів із усунення та зменшення рівня виявлених корупційних ризиків, які викладені в таблиці оцінених корупційних ризиків та заходів щодо їх усунення.